Klokken 15.45 modtog politiet en anmeldelse om en brand i et grantræ i en have på Høeghsmindevej i Gentofte.
Branden opstod, da en 76-årig mand kom for tæt på træet med sin ukrudtsbrænder. Heldigvis lykkedes det beboeren selv at få slukket ilden, inden den spredte sig yderligere.
Den 76-årige mand er blevet sigtet for overtrædelse af beredskabslovgivningen.
Kilde: Politiets Døgnrapport