Empatisk socialpædagog søges til digitalt kommunikationsprojekt for borgere med handicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at gøre en forskel for mennesker med handicap, der bruger digitale hjælpemidler? Og har du lyst til at være en del en fantastisk arbejdsplads?

Vi søger en socialpædagog til en 35 timers stilling i vores aktivitets- og samværstilbud "IKT-linjen" fra d. 1. december 2024. IKT står for informations- og kommunikationsteknologi. På IKT-linjen arbejder pt. fem borgere, hvoraf de fleste ingen verbal tale har, og de bruger derfor digitale hjælpemidler (iPad) til at kommunikere med.

Om stillingen
Borgerne på IKT-linjen har et vist kognitivt funktionsniveau, men har fysiske funktionsnedsættelser. Derfor har vi skarpt fokus på velfærdsteknologi, som kan være med til at give den enkelte borger et mere selvstændigt liv. Du skal være med til at sikre, at borgerne kan udvikle sig og få understøttet deres faglige og sociale kompetencer gennem de velfærdsteknologiske muligheder.

Borgerne bruger deres særlige kommunikationsformer til at løse arbejdsopgaver som fx at producere videoer, holde oplæg og teste velfærdsteknologi. Du skal være med til at give borgerne en arbejdsidentitet, hvor det bliver naturligt for dem at deltage aktivt i hverdagen. Vi arbejder meget projektorienteret og beskæftiger os med forskellige emner, der er med til at skabe værdi og nye muligheder for borgerne. Du kommer til at arbejde i et tværfagligt team med tre andre kollegaer.

Individuelle læringsforløb
På Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC), som IKT-linjen er en del af, tror vi på, at alle kan lære nyt og udvikle sig. Vores udgangspunkt er, at alle borgere skal have mulighed for at udvikle deres kompetencer ud fra zonen for nærmeste udviklingstrin. Alle borgere får tilrettelagt et individuelt læringsforløb med udgangspunkt i deres kompetencer, ønsker og behov. Du skal være med til at tilrettelægge og gennemføre læringsforløbene og indgå i det pædagogiske arbejde.

Vi dokumenterer ved hjælp af Sensum Bosted, suppleret af vores egne dokumentationsredskaber. Alle borgere har individuelle mål, som understøttes af de daglige aktiviteter.

Bliv del af en fantastisk arbejdsplads med 90 % ledelsesløs organisering
JAC er fire år i træk blevet kåret til Danmarks Bedste Offentlige Arbejdsplads. Vi har en 90 % ledelsesløs organisering, som bygger på en tillidsbaseret kultur, et stærkt fællesskab og en høj faglighed. Vi har højt til loftet, og som medarbejder har du stor indflydelse både på dit daglige arbejde og organisationen som helhed. Du er fx med til at udtænke organisationens strategi, styre økonomien og rekruttere nye medarbejdere. Samtidig har vi rigtig gode muligheder for faglig udvikling og efteruddannelse og har eksterne oplægsholdere tre gange om året til fælles læring.


Om dig

  • Du har en pædagogisk uddannelse og kan sætte din pædagogiske viden i spil, men kan også være åben og lære af andre faglige perspektiver
  • Det er ikke et krav, at du er en ”haj” til IT, men vi har en forventning om, at du kan støtte op om borgernes brug af deres talemaskiner og motivere dem til fx at indgå i sociale interaktioner
  • Du er tålmodig og trives med, at borgernes kommunikation tager den tid, den tager
  • Du kan lære fra dig og møder borgerne med anerkendelse og godt humør
  • Du har mod på at arbejde med personlig pleje, da alle borgerne er kørestolsbrugere og har brug for hjælp
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med borgere, der bruger digitale hjælpemidler.

Hvad kan vi tilbyde?

  • Et velfungerende team med masser af idéer og et højt fagligt niveau
  • Stor indflydelse på dit daglige arbejde og rig mulighed for faglig sparring og udvikling
  • Ny viden og faglig udvikling inden for det velfærdsteknologiske område
  • En arbejdsplads der tror på, at alle mennesker kan udvikle sig og har stor fokus på læring
  • Gode fleksibe arbejdsforhold og personalegoder.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 35 timer, men på sigt kan der blive mulighed for flere timer. Arbejdstiden ligger mellem kl. 8.00-16.00 i hverdagene. Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst på området. Der indhentes udvidet straffeattest ved ansættelsen som en del af Gentofte Kommunes personalepolitik.

Vi holder første samtalerunde tirsdag d. 22. oktober og anden samtalerunde torsdag d. 24. oktober 2024.

Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingen og IKT-linjen, er du velkommen til at kontakte IKT-linjen i hverdagene mellem kl. 9.00-14.00 på tlf.: 30 47 23 72.

Du kan læse mere om IKT-linjen her

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

(35-35 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Gentofte Kommune, Bernstorffsvej, 2920 Charlottenlund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6118467

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet