Gentofte Kommune: Vil du være sammen med os i Center for Trivsel og Netværk i vores §85 tilbud. Her hvor vi laver tilbud sammen med borgerne.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Center for Trivsel og Netværk - Gentofte Kommune Social og Handicap søger pr. 1.11.2023 1 medarbejder til §85 og §82b vejledning.Stillingen er på 32 timer.

Vi ønsker os en kollega med en sundheds og/eller socialfaglig baggrund, som skal indgå i vores team, i den individuelle indsats, på Stolpegårdsvej 24, 1.

Center for Trivsel og Netværk består af tre afdelinger, der samarbejder med borgere, der på grund af nedsat fysisk og psykisk funktionsevne og/eller psykiatriske problematikker har behov for en rehabiliterende indsats med henblik på at understøtte den enkeltes udvikling af trivsel og selvstændighed.

Centeret består af 45 medarbejder, 3 afdelingsledere og 1 Centerleder

Afdelingerne er:

  • Sociale fællesskaber og gruppeindsatser (uvisiteret værested, aktivitets- og samværstilbud efter SEL §104, gruppevejledning iht. SEL §82a og §85, boligsociale indsatser og et idrætstilbud)
  • Individuelle indsatser (støtte og vejledning iht SEL §82 b og § 85, samt opsøgende indsats iht SEL §99)
  • Bo- og klubteam (2 bofællesskaber iht ABL 105, og med støtte og vejledning efter SEL §85, 1 botræningstilbud (SEL §107) og 1 visiteret klubtilbud (aktivitets- og samværstilbud efter SEL §104)

Pt. 1.1.2024 ændres organisationen til blot at være §85 – §82 og §104 tilbud. Vi vil derefter være 29 medarbejdere, 2 afdelingsledere og 1 Centerleder, da Bo og Klubteam det andet §104 tilbud bliver organiseret ved andet tilbud i GK:

Hvem er vi:

Center for Trivsel og Netværk er et hus, der samarbejder med borgere, der på grund af nedsat fysisk og psykisk funktionsevne og/eller psykiatriske problematikker har behov for en rehabiliterende indsats med henblik på at understøtte den enkeltes udvikling af trivsel og selvstændighed.

Vi laver tilbud sammen med borgerne, kollegaerne og ledelsen.

Vi er en organisation, som ønsker udfordringer og udviklingsmuligheder, ligesom alle vi medarbejdere og brugere af huset har indflydelse på arbejdsopgaver og organisationsudvikling.

Vi tror på, at vi sammen lykkes bedst, når vi finder løsninger sammen og vi tror på at alle mennesker har ressourcer og kompetencer, som vi sammen kan udfolde.

Vi er optaget af at være fagligt stærke, og holde os opdaterede på ny viden.

Stemningen i huset er god, omgangsformen uformel, og vi kan godt lide at grine sammen. Her er plads til både faglig sparring og opmærksomhed på hinanden.

Vi søger en medarbejder til vores team, i den individuelle afdeling. Vores målgruppe er borgere med psykosociale problemstillinger, inden for psykiatri og handicap, psykisk udsatte- og sårbare borgere, samt borgere med misbrugsproblematikker. Vi arbejder rehabiliterende med henblik på at styrke borgerens egen recovery proces.

Arbejdsopgaverne vil bl.a. indebære:

  • Varetage opgaver jf. SEL §85 og 82b
  • Opsøge og fastholde kontakten til borgere i eget hjem
  • Støtte borgere i at få skabt et netværk, igangsætte aktiviteter og bryde evt., fastlåshed.
  • Arbejde med de enkelte borgere ud fra VUM indsatsen. Dette kan foregå i vores center, i borgerens hjem og i nærmiljøet, alt efter indsatsen.
  • Indgå i- og medvirke til at styrke det tværfaglige samarbejde til gavn for målgruppen.
  • Jobbet indebærer en del arbejde alene, men der er altid mulighed for sparring med kollegaer og ledelse.
  • Fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden, der fortrinsvist ligger i dagtimerne, i hverdagene, men der kan også forekomme sene eftermiddagstimer, eller aftentimer – alt efter borgernes dagligdag.
  • Mulighed for at arbejde hjemmefra, såfremt det giver mening
  • Fast supervision med ekstern psykolog
  • Gode kollegaer med tværfaglig baggrund
  • Temadage – både internt og eksternt.

Lidt om dig

  • Du har en sundheds og/eller socialfaglig baggrund – gerne med erfaring fra arbejde i socialpsykiatrien og handicap området eller andet arbejde med udsatte grupper, og har lyst til at være med til fortsat udvikling af det socialpædagogiske arbejde i Gentofte Kommune.
  • Du er en kollega og medarbejder der ser samarbejdet med borger, kollegaer og ledelse som en vigtig forudsætning for at vi lykkedes sammen.
  • Du er en kollega der vil arbejde på en arbejdsplads hvor vi laver tilbud sammen med borgere og kollega.
  • Du har lyst og interesse for at arbejde med en bred målgruppe
  • Din tilgang er recoveryorienteret i samarbejdet med borgerne, med fokus på inklusion og styrkelsen af empowerment.
  • Kan arbejde selvstændigt og være selvledende inden for rammen.
  • Vi har brug for dig som sammen med os møder arbejdsopgaven med tillid og positiv nysgerrighed.
  • Du vægter højt at indgå i et arbejdsfællesskab hvor tillid til hinanden, borger, kollegaer, ledelse er afgørende for at vi sammen lykkedes.

Vil du vide mere

Skal du kontakte afdelingsleder Marlene Vedde: Telefon 26168083.

Løn og ansættelse

Efter gældende overenskomst og principperne i Ny LønGentofte Kommune stiller krav om, at der ved ansættelse indhentes en offentlig straffeattest.

Ansættelsessamtalerne vil blive afholdt onsdag d. 27/9 2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Gentofte Kommune, Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://gentofte.dk/jobopslag/?hr=show-job/161956&linkref=133557&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5903138

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet